Lietuvių folklore daug socialinio dialogo - juk kažkada per dainą, šokį, pasakas vaikams ir jaunimui buvo pasakojama apie pasaulį ir jų laukiantį gyvenimą. Liaudies dainas ir šokius nesunku išmokti ir atlikti, todėl tam nereikia kažkokių ypatingų gebėjimų, palikta pakankamai vietos vaikams atsiskleisti ir improvizuoti. Vilniaus universiteto folkloro ansamblis "Ratilio" įgyvendindamas „Etnosocializacijos“ iniciatyvą paruošė keturias skirtingas 1,5-2 val. trukmės programas skirtas vaikų socialiniams įgūdžiams lavinti. Užsiėmimų programose atsispindi tokios temos: draugystė, socialinės ir šeimos vertybės (ištikimybė, atsakomybė, pareiga), darbas ir veikimas kartu. Visų užsiėmimų struktūra vienoda (vaikai mėgsta pastovumą ir aiškumą):

1. Žaidimai - padeda susipažinti ir užmegzti artimesnį kontaktą. Dažniausiai žaidimai judrūs, kai kurie žaidžiami įtraukiant dainavimą ar šokį.

2. Muzikinės improvizacijos - labai tinka lavinti darbą grupėje, įsiklausymą. Naudojami muzikos instrumentai. Demonstruojami instrumentų veikimo principai, mokomasi jais groti.

3. Pasaka - sekama programos pabaigoje. Padeda nuraminti grupę, moko išlaikyti dėmesį. Naudojami papildomi elementai dėmesiui sukaupti: įtraukiami "kodiniai" žodžiai, pasakos metu ir po jos atliekamos užduotys.

4. Įvertinimas - būtinas susitikimo pabaigoje. Aptarimo forma laisva, bet nekintanti. Galima panaudoti muzikos instrumentus, išmoktus šokių judesius ir pan.

 
Žemiau pateikiami detalūs "Etnosocializacijos" užsiėmimų aprašymai. Tikimės, kad ši mūsų patirtis bus naudinga visiems dirbantiems su vaikais bei paaugliais.